KINESKE DAME I MICE – MAXI TABLA 500mm – DRVO

6,000.00 din.

Kategorije: , Oznake: , , ,

Opis

KINESKE DAME I MICE – MAXI TABLA 500mm – DRVO

Dve igre u jednom kompletu. Kvalitetna drvena tabla i drveni pijuni i žetoni za dve dobre stare igre. Logika, strategija, koncentracija i planiranje će vam biti potrebni i za jednu i za drugu igru. Tabla je prečnika pola metra i jedna je od najvećih koje postoje. Obe igre mogu igrati sve generacije.

Kineske dame (Chinese Checkers) je društvena igra koja se igra na tabli u obliku šestokrake zvezde. Svaki krak zvezde je trougao koji se sastoji od deset rupa (po četiri rupe sa svake strane). Unutrašnjost ploče je šestougaonik sa po pet rupa sa svake strane. Svaki trougao za po jednog igrača je različite boje i postoji šest skupova od deset pijuna sa odgovarajućim bojama za svakog igrača.

Kineske dame mogu igrati dva, tri, četiri ili šest igrača. Kada igra četiri igrača, igra počinje u dva para suprotnih trouglova, a igra za dva igrača takođe treba da se igra iz suprotnih trouglova. U igri za tri igrača pijuni se postavljaju u svakom drugom trouglu.

Svaki igrač bira boju i 10 pijuna te boje stavlja se u trougao odgovarajuće boje.

Cilj igre je biti prvi igrač koji je pomerio svih deset pijuna preko table u trougao nasuprot. Prvi igrač koji je zauzeo svih 10 odredišnih rupa je pobednik.

Bacanje novčića ili kocke odlučuje ko započinje igru prvi. Igrači naizmenično pomeraju po jedan pijun svoje boje. U jednom potezu pijun se može jednostavno premestiti u susednu rupu od one u kojij se nalazi ILI može napraviti jedan ili više skokova preko drugih pijuna.

Kada se preskaču pijuni svako preskakanje preko tuđeg ili svog pijuna mora se uraditi tako da se uvek preskače samo jedan pijun, nikada dva ili više i uvek se mora stupiti na prazno polje odmah iza preskočenog pijuna.

Teoretski je moguće, ako se stvori takva situacija da igrač preskakanjem pređe iz svog početnog trougla u trougao koji je naspram njega. Pijuni se nikada ne sklanjaju sa table, međutim, kada pijun stigne u svoj krajnji trougao više se odatle ne može pomerati ali se može kretati unutar njega.

Postoje različita mišljenja po pitanju toga da li se na putu iz svog početnog u svoj krajnji trougao može ulaziti u tuđe trouglove. Najrasprostranjenije pravilo je da se može ulaziti prilikom preskakanja ali se u tuđem trouglu ne može zadržavati.

Ukoliko se desi da je protivnički pijun “zarobljen” u vašem krajnjem trouglu postoje dve vrste pravila. Ili on ostaje trajno zarobljen a sva ostala polja zauzima igrač kome je to krajnji trougao i smatra se da je pobedio kada je popunio sva polja iako tu još uvek stoji protivnički pijun. Druga škola mišljenja kaže da se u takvoj situaciji vrši rokada pijuna koji koji je zarobljen i onog koji je na ulazu u trougao a zbog protivničkog ne može da uđe.

Kada igraju 2 igrača oni mogu da izaberu da kontrolišu po dve ili tri boje. A tako i za tri igrača, oni mogu da izaberu da kontrolišu po dve boje.

MICE

Sa potpunom sigurnošću se zna da se igrala u Rimskom Carstvu. Postoje izvori koji tvrde da se igrala još 1400 godina pre nove ere jer su pronađeni uklesani crteži table na nekim hramovima u Egiptu čija se starost procenjuje na taj period. Veliku popularnost imala je u Engleskoj gde se pronalazi u mnogim katedralama. Šekspir je pominje u svojim delima. Igra je svakako stara, jednostavna i zanimljiva. Svaki igrač ima po devet žetona. Žetoni se postavljaju naizmenično na tablu a cilj je postaviti tri žetona u nizu. Kada to postignete tada uzimate jedan žeton protivnika sa table. Kada su svi žetoni postavljeni na tablu tada igrač koji je na potezu pomera jedan od svojih žetona do susedne slobodne pozicije pokušavajući da stvori novi niz od 3 žetona. Kada ste sakupili jedan niz od tri žetona možete u jednom potezu pomerati žeton iz tog niza i u sledećem ga vraćati u isti da biste ponovo protivniku oduzeli žeton. Žetoni koji se nalaze u nizu od tri su zaštićeni i ne mogu se oduzimati. Pobednik je onaj koji protivniku oduzme sedam žetona i time ga ostavi sa samo dva žetona tako da ni teoretski ne može da sakupu niz od tri. Možete pobediti i tako što ćete protivnika ograditi tako da ne može da pomera svoje žetone jer nema slobodnih pozicija. Postoji potez koji se zove mica-trakalica, kada imate dva niza od tri u kojima jedan žeton u svakom potezu prelazi iz jednog u drugi niz i tako u svakom potezu možete protivniku oduzimati žetone. U ovoj igri moguć je i nerešen rezultat, ako ni jedan ni drugi igrač nisu u mogućnosti da stvore niz od tri.

 

Možda će vam se svideti …